johnenankienaarrome.reismee.nl

Van Sacrofano naar Rome

We hebben niet heel goed geslapen; John veel kramp in de kuiten, ik zere heupen van het harde bed. Nadat we om 10 uur de oude stad weer hadden verlaten, hebben we eerst een lekkere koffie met croissant op het dorpsplein genuttigd.

Vandaag de finale! We beginnen meteen al met klimmen en het is al behoorlijk heet (ongeveer 32 graden). Er is wind, maar die komt met hele hete vlagen. Na de klim hebben we meest afdaling (een verademing!), maar helaas voor het grootste gedeelte wel weer langs een drukke weg. Op een gegeven moment rijdt ik mijn ketting er af. Hij zit aan de buitenkant bij de trapper, en het duurt nogal een tijd voordat we hem er weer goed op hebben. En dat in de brandende zon!

Het zijn echt de laatste loodjes (vooral voor John). We hebben veel verfrissingen nodig. Na de afdaling fietsen we een aantal kilometers door een voorstad van Rome; zeer hectisch! Daarna een lang (12-14 km) fietspad (heerlijk!)en de laatste kilometers weer door de stad. Uiteindelijk zijn we om 15.12 uur in Rome op het St Pietersplein! We hebben het gehaald! Blij, blij! Toch een ontroerend moment, omdat we er niet zeker van waren dat we het zouden halen.

Toen we Ria even belden, waren daar toevallig ook nog broer Piet en zijn Corrie. Piet had net een implantaat voor een gehoorapparaat in zijn schedel gezet gekregen. Wel heel ontroerend allemaal, vooral omdat Piet en John 3 x aan de tocht naar Rome zijn begonnen. En nu is het ons dus wel gelukt! We hebben veel aan je gedacht hoor Piet!

We hebben leuke foto’s gemaakt, een mooie stempel gehaald, een ansichtkaart aan onszelf gestuurd en toen heerlijk wat gegeten en gedronken. Om 18.30 uur waren we (na wat hachelijke momenten op de snelweg ,die we over moesten steken) op de camping. Mooi klein huisje voor 3 nachten.

We gaan 2 dagen lekker Rome verkennen, certificaat bij het Vaticaan of de Friezenkerk halen, en dan weer heerlijk terug naar ons eigen huisje in Goutum! Naar al onze familie en vrienden, en met heel veel nieuwe herinneringen!

Wij hebben onze droom doen uitkomen, envonden het leuk dat jullie met ons meereisden! Dank ook voor alle leuke, inspirerende reacties; we lazen ze meestal even tijdens een pauze. Morgen zet ik nog wat laatste foto’s bij de laatste verhalen.

We hebben vandaag 61 km gefietst!

Ronald

Van harte gefeliciteerd met deze top prestatie. Petje af hoor. Lekker genieten de laatste dagen in Rome.

Gerda

Wow wat een tocht en prestatie!! Super gedaan, kom maar lekker bij en geniet nog even van Rome!! ?

Adwin

Gefeliciteerd ? hier mag je trots op zijn. ❤️

Janke

GEFELICITEERD.....War een presentatie....ik neem mijn FlowerPower hoed af!!!
Geniet nog een paar dagen en tot gauw!!
Lieve groetjes Janke

Hennie Mulder

Geweldig, Gefeliciteerd met het behalen van deze zware tocht. Petje af hoor, jullie hebben het toch maar even geflikt.

Jan en Marijke

Geweldig, wat een prestatie! Van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie doel. Wij zijn zo blij voor jullie, maar eerlijk gezegd zijn wij ook blij dat wij nu niet meer elke dag met samengeknepen billen hoeven te wachten op jullie reisverslag, want we hebben ons ook wel zorgen gemaakt, hoor! (Dat mag ik nu wel zeggen, toch?). Rome zien en dan.....lekker naar jullie eigen bedje!!! Xxx

Lydia

Gefeliciteerd,wat hebben jullie een prestatie geleverd, echt te gek hoor. Nu nog even van Rome genieten.Goede reis naar huis.??

Nico Tervooort

Van harte Gefeliciteerd met deze niet geringe Top prestatie . Wat een tocht nogmaals ik die het jullie niet na . een hele dikke Duim ?? voor 2 toppers

Ben en Marja

Gefeliciteerd met deze topprestatie! Wat zullen jullie trots zijn. Nog veel plezier daar en tot in Brabant. ?

Ben & Marja

Oh ja, en natuurlijk dank voor t reisverslag. Met zoveel plezier gelezen!

Piet

Van harte gefeliciteerd. Het ging niet altijd gemakkelijk maar petje af af voor jullie doorzettingsvermogen! Kijk even rond in de Friezenkerk. Een Damstra uit Irnsum heeft jarenlang Frieze kloostermoppen verzameld en daarmee is een stukje metselwerk in de kerk gemaakt. Maak even een foto. Nog veel plezier en dan zondag fijn weer naar huis.
Liefs, Piet

Nanny en Georg

John en Ankie,
Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep! Het viel niet altijd mee, hè? Maar, jullie zijn in Rome!!! Geniet van deze dagen en daarna een goede reis terug naar huis. Bijkomen in jullie eigen huisje. Wij hebben genoten van jullie belevenissen.
Liefs, Nanny en Georg.

Sanny

Hoera!!! Jullie hebben het gehaald!!! Gefeliciteerd! En nu heerlijk genieten in Rome!!!

cobie en jan

Wat hebben we genoten van jullie avontuur vanuit onze luie stoel! Ze zeggen wel eens dat je niet teveel achterom moet kijken, maar doe dat vooral wel! We hopen dat jullie nog heel lang kunnen nagenieten. Top!!

Henny

Heerlijk, eindelijk Rome bereikt en ook nog zonder ernstige brokken. Geweldig. Wat was dit een avontuur. Allebei gefeliciteerd ?

Corrie

Gefeliciteerd voor deze prestatie,kanjers zijn jullie, we hebben met plezier de verhalen gelezen die Ankie met bloed zweet en tranen heeft geschreven, iedere avond weer petje af hoor,en nu op naar huis, goeie reis ?

Christien

Gefeliteerd met deze overwinning.
Nu lekker genieten in Rome en een goede reis terug naar huis.
Heb genoten van je reisverhalen!
Groetjes ?‍♀️

Christina

Geweldig! Van harte gefeliciteerd! ? Jullie zijn inmiddels echte pelgrims en mogen oprecht trots op jezelf zijn, respect! ??
Tot snel!

Arjen de Ruiter

Prachtig verslag en wat een prestatie van jullie! Petje af?

Peter van Rijn

Leuk om jullie verhaal te lezen. Ik heb dezelfde tocht ook onlangs gemaakt, jullie kwamen op de camping bij Rome op de dag dat ik er vertrok, dus we zijn elkaar net mis gelopen. Gefeliciteerd met de behouden aankomst!