johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 41 Van Massa Martana naar Vasonello

Gistermiddaghebben we alvast de vlucht terug geboekt. Dat wordt a.s. zondag (3 juli). We blijven 3 nachten aan de rand van Rome, in een kamer op de camping, waar we ook onze fietsen kunnen afgeven voor vervoer naar Nederland.

We hebben heerlijk geslapen! Geen last van auto’s, lekker bed. Om 7 uur hadden we het ontbijt (nou ja, dat was afgesproken). Er was eerst nog niemand en alles moest nog worden klaargemaakt. Maar om 8.40 uur zaten we dan toch op de fiets. Het was nog heerlijk koel. We begonnen met lange klim van 200 hoogtemeters, verder nog een aantal klimmen en op het einde van de rit nog een van 280 m. Op sommige plaatsen stond een heel harde wind. Het was weer een prachtige omgeving met mooie golvende velden met mais, graan en steeds meer olijfbomen. En prachtige vergezichten.

Onderweg een aantal aansterkende pauzes genomen (John had een keer gnotsy in tomatensaus = meelballetjes) en lekker koud water ingeslagen, want drinken wil je wel in die hitte. Het was weer 36 graden, en je zweet zoveel, dat het water je overal bijlangs loopt endat de kleding allemaal zoutranden heeft en je het zout van je huid kunt schrapen. Voor de laatste lange klim hadden we een heerlijke, lange afdaling, waarbij we bij Orte over de Tiber gingen. De Orte is een mooi oud stadje dat op een berg ligt. De klim was zwaar, maar ging goed.

Om 16.15 uur waren we bij ons logeradres. Een groot appartement voor maar 43 euro. We hebben het maar gedaan omdat er verder eigenlijk niks te krijgen was. Maar het viel zo tegen! Het stond vol met oude troep en het was echt vies allemaal. Vooral ook de badkamer. Het stond me ontzettend tegen, maar we hadden niks anders dus het moest maar gewoon. Oude doorgezakte stoelen, allemaal persoonlijke spullen overal (waardoor we dachten dat er normaal iemand woonde). Maar het ergste vond ik wel dat ik dacht dat het bed niet schoon was. De slaapkamer was een soort kleine bunker zonder ramen, met aan iedere kant van het bed 20 cm. In de kamer waren 2 kleine ramen die uitzagen op een plaatsje met een bouwval, en vol met duiven. Het was er heel benauwd in huis. Onze kleding was ‘s morgens nog helemaal vochtig.

We hadden er ook geen bereik denk ik, want ik kon helemaal niks met de ipad. Zelfs niet op de hotspot van de telefoon. We zijn nog even het dorpje in geweest en om 21 uur hadden we het wel helemaal gehad en zijn op bed gegaan. Wekker op 6 uur. Gisterochtend hadden we een voorval: we reden weg maar stopten nog even om de route te bekijken; en toen werd in mijn zij gebeten, dacht ik. Ik alles uit en kloppen, maar ik zag niks. ‘S avond had ik 8 grote, dikke bulten bij elkaar in mijn zijde.Er had dus toch iets in mijn kleren gezeten! Ik hoopte maar dat er in dat (vieze) bed geen bedwantsen zaten. Om 4 uur werd ik wakker, moest langs dat smalle randje naar de wc; kon daarna niet goed meer slapen.

We hebben vandaag 60 km gereden.


Reacties

Reacties

Dora

O wat weer veel vreemde dingen.!!!!in je zij gebeten en rare bulten.goed in de gaten houden.grrrr?en in zo'n griezel huis..dus nog even genieten in Rome en dan weer fijn naar je eigen bed.nog heel veel succes en plezier.liefs van ons???‍♀️? jullie zijn wel toppers

Nico Tervooort

Oost west thuis het best . en vooral in je eigen bedje maar jullie hebben je er goed doorheen geslagen .
en wat hebben jullie ons verwent met zo'n mooi reisverslag .
kijk goed uit de laatste dagen doe voorzichtig . zodat je heel thuis kom .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!