johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 38 Van Umbertido naar Assisi

We hebben een heerlijke, lange nacht geslapen. Op de kamer gegeten en om 9.10.uur op de fiets. Het was nog lekker koel. Het was heerlijk fietsweer, over heuvelig land met af en toe een pittige klim. De omgeving heel erg moo, met graan, mais en wijnvelden en veel meer prachtige bomen! We zagen we heel veel leegstaande en vervallende boerderijen en prachtige wijnhuizen. Dat is wel erg triest en je vraagt je dan toch af hoe dat komt! Te weinig inkomsten, geen opvolger, Corona, te weinig personeel?

In een café hebben we een lekkere Heineken 0% gedronken (en wat bood en salami gekocht) en later op een bankje in een dorp nog een broodje gegeten.

Om 14.00 uur waren we op camping “Green Village Assisi”, onder aan de voet van Assisi. John was gisteravond al meer dan een uur bezig geweest om daar een slaapplaats te boeken, maar alles was vol. Omdat hier vandaan een bus vertrekt naar Assisi, wilden we hier graag een chalet of hotelkamer huren. We besloten er maar gewoon vroeg heen te fietsen en te kijken of er toch nog iets vrij was. En ja hoor, we hebben weer heel veel geluk! Er is nog 1 kamer vrij!

We ontmoeten ook weer Jos uit Mierloo. Die hebben we weken geleden ontmoet en die fietst ook naar Rome. Hij is ondertussen ook al een keer gevallen en heeft een blaasontsteking gehad. Ook ontmoeten we een ander stel uit Boxtel. Heel leuk stel: Margret en Jack. Ze fietsen op een electrische fiets (met al de ups en downs daarvan). We hebben eerst met z’n 5en geborreld en daarna samen gegeten bij de Pizzeria.

Nu lekker slapen en morgen met de bus naar Assisi.

Vandaag 47 km gereden.

Nico Tervooort

Ja toch weer leuk om nederlanders met hun ervaringen te spreken .
Gelukkig hebben jullie een goede nachtrust gehad . en hopelijk een goede fietstocht vandaag .

Henny

Ik heb nu 3 verhalen achter elkaar gelezen en dan gaat het helemaal snel. Het zijn nu al weer de laatste dagen van jullie super fietsreis. Vandaag lekker rust in Assisi. Geniet ook nog maar even van het vakantiegevoel. Morgen weer succes met de rit. Liefs

Sanny

Jammer dat dat platteland zo verlaten is. Hetwaslijkt mij zo romantisch z'on waangaard met zo'n wijnhuis!

Sanny

Wijngaard bedoel ik ipv waangaard!