johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 25 Van Auer naar Trento

Vannacht goed geslapen en heerlijk ontbijt gehad. Wel wat last van mijn muggebulten gehad, waarvan ik er al weer aardig wat heb. Ze prikken mij zelfsdoor de broek heen.

Het is prachtig weer en al snel 28 graden. In de middag wordt het zelfs 32 graden. Gelukkig hebben we er op de fiets niet zoveel last van; maar als je ook maar even stilstaaat gutst het zweet je van je gezicht. Ik heb vandaag maar weer eens mijn fietsschoenen aangetrokken, met pleisters op de zere plekken. Ik had gisteren wel erg veel last van mijn voeten.

Het eerste gedeelte is het erg druk op het fietspad. Tja zondag! Later wordt het veel rustiger. We hebben tegenwind. Dat is wat zwaarder nu we niet meer heuvel af gaan, maar wel lekker verkoelend. We fietsen eerst door een vallei met een hele rustige rivier Adige. Dan door het Etschtal, tussen indrukwekkence rotswanden, waar in de ijstijd het dal is uitgesleten. Je ziet nog allemaal horizontale ribbens op de rotswanden. Als we 28 km gereden hebben gaan we bij een sluis even lekker koffie drinken, enomdat het zo warm is besluiten we nog door te rijden naar de eerste Italiaanse stad op onze reis, Trento, en daar een lekkere siësta te houden.

Om 14.00 uur zijn we in Trento; we hebben 51 km gefietst. We gaan lekker aan de 0% bier en spagetti. Het is een heel leuk stadje! Omdat het toch niet lukt om morgen in Verona aan te komen, besluiten we een kamer te zoeken en er vandaag mee te stoppen. We vinden een niet te dure, maar erg leuke kamer in het centrum. Na de douche gaan we eerst maar eens lekker een tukje te doen en gaan dan de stad verkennen. Heerlijk relexed! Een prachtig stadje met een mooie Barokke Neptunesfontein en Rella huizen met prachtige frescoseries erop. En een indrukwekkende Dom uit het jaar 1200.

Het was een hele fijne dag en gaan nu eenslekker vroeg naar bed. We hebben dus 51 km gefietst.

Piet

Prachtig weer en op mooie fietspaden langs al dat moois moet gewoon genieten zijn!
Jullie zijn fantastich bezig en op naar Rome.
Heel veel plezier!
Liefs, Piet

Nico Tervooort

dat is al weer mooi en genoeg voor vandaag lekker relaxen is ook wel eens lekker . mooie dag weer en welterusten voor straks .