johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 24 Van Latsch naar Auer

Ik heb een lange nacht héérlijk geslapen! En we waren vanochtend weet helemaal fit. Het ontbijt was ook super! We zaten op zo’n heerlijke plaats dat ik eigenlijk nog wel een dagje had willen blijven, maar we gaan gewoon verder, want Rome wacht!

Om 10 uur zaten we op de fiets. Broodje gehaald (morgen is het zondag) en karre maar! over het fietspad langs de rivier de Etsch; prachtig ruig door allemaal keien in de bedding. Mooie bergen.. Heel veel fietsers! En wij maar afdalen! in Merano hebben we (na 28 km, om 12 uur) koffie en een broodje gehad bij “Bar Erika”. Een groene bloemige plaats midden in de stad. Met veel planten, bloemen, papegaaien en andere vogels, zwaaiende Chinese katten, kabouters enz, enz. heel gezellig dus! En we weten nu dat Italiaanse koffie een paar theelepels koffie is, en een Duitse koffie een wat meer normale bak.

Het fietsen ging bij beiden heel goed. We hadden volle zon, 29 graden, een beetje bergaf en wat wind tegen (heerlijk koel!). In het begin fietsten we nog langs de rivier, maar dat ging over in steeds meer appelboomgaarden. We hebben vandaag meer kleine appeltjes gezien dan in ons hele leven samen! Maar het was prachtig! En we zagen dat ze bijenkorven bij de velden hadden staan en aan de rand heggen van kleine seringen. Het ruikt ook zo heerlijk in deze streek; naar die seringen en jasmijn!

In Nals hebben we ons eerste Italiaanse ijs gegeten! Twee bolletjes, maar dat was een beker vol! En Heerlijk! We zijn een paar keer wat fout gereden. Hadden eerst meest bergafwaarts, maar toen was dat ook op en hadden we twee lekkere heuvels van 63 en 57 m omhoog en ineens stonden we voor de grote heuvel 180 m hoog. Die besloten we ook nog maar te doen, maar het pakte allemaal wat langer uit dan we dachten. We zijn doorgereden naar Garni Meinrad, en konden daar in het oude stadje een mooie zolderkamer krijgen in een Pension. Ik hoorde dat de mensen die hem hadden geboekt niet waren komen opdagen; wat een geluk weer voor ons. We waren daar om ongeveer 19.30 uur.

We hebben nog even in de mooie tuin gezeten, maar werden verjaagd door muggen. En net als gisteravond maar lekker een broodje op de kamer gegeten. We zijn moe, maar heel voldaan en het bed ziet er heel goed uit!Vandaag ruim 88 km gereden.

Henny

88 km! Jullie gaan super! Leuk verhaal weer. IK ben op weg naar Ria. Vandaag vliegen we naar Bergerac. Voor jullie een fijne fiets zondag gewenst vandaag. ?

Sanny

Wat een fijne dag zo ik lees!!! En flink gefietst!!!

Nico Tervooort

Dit klinkt nou weer heel gezellig en fijn , lekker naar beneden rollen is ook leuk met een koel windje op jullie toet .en dan ook nog lekker slapen helemaal top toch weer . Fijne zondag verder . Toppers van ons .

Christina

Jullie gaan goed zeg. Mooie verhalen om te lezen. Succes! ?

Cobie en Jan.

Wat een mooie reis en aangevuld met mooie verhalen wij genieten mee. Liefs van Cobie en Jan.