johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 21 Van Haiming naar Tösens

John heeft goed geslapen, ik wat minder omdat het bed nogal hard was. Het ontbijt was lekker en het was heel gezellig met al die families met kinderen. Ik was wat misselijk op de maag, maar gelukkig ging dat met het fietsen snel weer over.

Om 10.10 uur zaten we op de fiets. Het was prachtig zonnig weer en al 24 graden. Later stond mijn metertje zelfs op 31. We volgden bijna de hele dag de rivier de Inn; af en toe was hij heel rustig, dan weer heel omstuimig. Dan weer smaller, dan weer heel breed. We zijn er wel 10 keer overheen gereden. Het bleef prachtig. En dan al die bergen en dan weer bossen om ons heen! We hebben een stuk langs de weg gereden en ook langs de spoorlijn. (dat is ook heel leuk!) Door uitgestrekte velden in het dal en dan weer veel smaller en door bossen. Vooral over fietspaden, en behoorlijk vaak over onverharde wegen.

Op een gegeven moment reden we door het bos en was daar een heel stuk pad weggeslagen. Wij liepen er voorzichtig overheen, maar een mountenbiker dacht er wel even overheen te kunnen scheuren. Zijn ketting brak daarbij. John heeft hem geholpen het te maken, maar met alleen maar een schroevendraaier is dat erg moeilijk. We hebben bij een sportvereniging (Roppen) lekker koffie kunnen drinken en geluncht in een klein plantsoentje (met beeld van pelgrim met een kind op de schouder (?) en stromend drinkwater).

Het fietsen ging bij John in de ochtend nog even wat moeizaam, maar dat werd steeds beter. Het was vandaag veel op en neer, en dat varieerde van kleine heuvels tot enorme kuitenbijters tot 18%! Alleen de laatste 10 km was mooi fietspad zonder al te veel stijgen en dalen. Ik had behoorlijk pijn in mijn voeten;nog een gevolg van die rottige nieuwe schoenen. Morgen maar wat speciale pleisters er op plakken; kijken of dat helpt.

We twijfelden tot hoe ver we zouden gaan en of we morgen over de Reschenpas willen fietsen, of dat we met de bus er over gaan. Het wordt een klim van ongeveer 915 meter naar 1515 meter; een aardig karwei dus. Maar John heeft besloten het toch te willen doen omdat het fietsen vanmiddag best goed ging. Maar door die twijfel waren we erg laat met het vinden van een slaapplaats.

Om half 5 hebben we met Alp Appartments in Tösens gebeld, met de Nederlandse Edith. En ja, blij!, want daar konden we slapen. We hebben in Ried gelukkig wat voor het avondeten kunnen kopen. Na een pittige klim naar het huis (die John wel haalde, maar ik niet) waren we om 18.00 uur bij het apartement. Edith had ons gematst, want door omstandigheden kregen we een heel groot en mooi apartement (bijna een hele woning!), i.p.v. de studio. Heerlijk met bad, koffiezetapperaat... allemaal luxe! Hebben wij weer even geluk! En we hebben heel gezellig gepraat.

Nu het zeer uitnodigende bed in en morgen de Rechenpas over! We hebben vandaag 578 m geklommen en 368 m gedaald en toch nog 61 km gefietst.

Zus Henny

Leuk verhaal over gister, was een prachtige dag! Maar vandaag dus de Reschenpas naar 1515m. Heel veel succes en kracht voor jullie beiden. Kan niet wachten om te lezen hoe jullie dat is gelukt. ?

Corrie

Ankie wat een verhaal, en wat een belevenis jullie maken wat mee, zijn de fietsen nu wel in orde, het kost wel veel kracht om die hoge bergen op te komen. Veel sucses gr en ĺiefs corrie.

Sanny

Wat een avontuur beleven jullie. Prachtig omschreven door jou Ankie! Ben blij dat het met Johns benen ook goed gaat! Ik kan me jou beschrijvingen heel goed voorstellen omdat ik zelf ook meerdere keren in de Alpen ben geweest. En weet hoe prachtig mooi het daar is. Veel succes morgen!

Nico Tervoort

Na zo'n weer vermoeiende tocht heb je wel een keer zoon mooie Slaapplaats verdient Toch .

Morgen uitgerust maar weer verder . Hou vol he