johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 20 Van Mittenwald naar Haiming.

We hebben niet zo goed geslapen omdat de kamer nogal warm was en er moeilijk iets open kon. Om 8.00 uur zaten we aan het ontbijt; lekker! Het was erg donker buiten en het had vannacht al aardig geregend. We hoopten dat het nog een paar uur droog zou blijven. Maar toen we alles aan het pakken waren begon het al hard te regenen. We hebben nog een beetje afgewacht, maar toen toch maar met alle regenkleding aan, aan de tocht begonnen.

We moesten meteen al klimmen. Ongeveer 2 kilometer 7-8%. In totaal ongeveer 130 m omhoog. En toen waren we in OOSTENRIJK!! Daarna 16 km langzaam stijgend,en op het eind nog eens 600 meter 9% en 800 meter 3-4%. En toen zaten we op de Buchener Höhe: 1297 m hoog. Het klimmen kostte best veel moeite, maar het was een prachtige tocht! Hierna kwam een afdaling van 7 km van 9-10%. Zo’n stijle afdaling is niet mijn favoriet, maar toen we er aan begonnen regende het ook nog enorm en dat is echt eng! Op een gegeven moment kwam er zoveel mist opzetten dat we nog maar een gedeelte van de weg zagen. Maar dat trok gelukkig ook weer heel snel op. Gelukkig hebben we het allemaal weer goed gehaald!

Het heeft de hele dag wel geregend, maar ‘s middags steeds minder hard, waardoor we weer wat regenkleren uit konden doen. Dat fietst wel lekkerder. John verloor daarna zijn regen handschoenen (lagen waarschijnlijk nog op de fiets) en zodoende kwamen we met vader Simon en 7 jarige zoon Samuel in contact. Ze kwamen uit Augsburg, zijn met de trein naar Garmisch Pattenkirchen gegaan en vandaar rijden ze samen een week een ronde. Ze hebben dus ook de Buchener Höhe samen gefietst! En de afdaling ook! Onvoorstelbaar goed (en eng) voor zo’n kind van 7. We kwamen ze nog een paar keer tegen.

Het boeken van een kamer in Haiming lukte vanmiddag niet, maar gelukkig konden we toen we er waren, een soort groot wijnvat huren, met gezamenlijk gebruik van douche en wc. Heel gezellig en de douche en wc zijn prima in orde, er was zelfs een Raindance, En je kunt hier ook gebruik maken van een sauna en hot-tube (gratis!) Vanavond hebben we lekker in het restaurant gegeten.

Vandaag hebben we 50 km gereden. Morgen schijnt het weer mooi weer te worden, dus we hebben er nu al zin in!

Zus Henny

Aah, de eerste pas hebben jullie gehaald. Geweldig. Leuk om weer iets te lezen. Ik hoop dat het weer vanaf nu meezit. Doe voorzichtig en geniet van de bergen (als het droog is). ?

Sanny

Gefeliciteerd! Jullie zijn in Oostenrijk!

Gerda

Wow Oostenrijk, wat gaan jullie super! ?

Nico Tervoort

Wat een barre en spannende toch weer . Gelukkig hebben jullie het weer overleeft .capo !!!

Sonja&Henk

Wat een belevenissen, super stoer. Verona wat zijn jullie al ver. Geniet van het mooie Italië, liefs van ons