johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 17 van Augsburg naar Diessen am Ammersee

We waren al vroeg wakker. Alles lekker pakken, broodje eten en om 9.20 uur zaten we op de fiets. We hadden op regen gerekend, maar het was heerlijk fietsweer; zelfs een beetje zon af en toe. Eerst even boodschappen gehaald want zaterdag middag is alles dicht en we weten niet hoe het hier met pinksteren is. Toen 4 km door de stad gefietst voor we weer op de route waren, maar om 10.20 uur konden we weer.

De eerste 16 km fietsten we over fijngrind paden door een soort natuurgebied langs de Lech. Mooi, maar ook een beetje saai, behalve de kudde schapen waar we ons doorheen moesten wurmen. Later reden we door een glooiend landschap met mooie uitgestrekte velden en veel kleine dorpjes waar geen een restaurant of biergarten te bekennen was. We zagen overal kerktorens: net als in Friesland. Het fietsen ging heel goed. John voelde zich duidelijk sterker. Heel fijn dus!

Het werd steeds warmer! Om 13.15 uur zagen we een mooie bank onder een grote boom, voor een kerk. Een heerlijke koele plek voor een siësta! En ik kon mijn voeten even lekkerafspoelen op de kleine begraafplaats. De kerkklokken luidden en er gingen allemaal mensen in een soort klederdracht de kerk binnen: ook een baby en kinderen. Misschien werd er iemand gedoopt! We hebben ook maar meteen een kamer geboekt in Diessen am Ammersee. Het was best duur, maar we hadden niet veel keus; mogelijk vanwege het Pinksterweekend. De eerste keer ging het ook nog mis (en het was de laatste kamer in die buurt), maar gelukkig ging het de tweede keer goed.

Om 14.30 uur gingen we weer verder. Het fietsen ging goed, maar wárm! Wel 29 graden. Zodra we de Ammersee bereikt hadden gingen we een grote 0% bier drinken en een patatje eten. Het was er behoorlijk toeristisch, maar wel heel gezellig met al die kinderen die zo lekker in het water speelden.

We kregen nog een lang graffelpad en toen waren we eindelijk bij ons hotel; het was 19.00 uur. We hebben nog rondgekeken of we ergens een salade konden eten, maar dat lukte niet; of het was erniet , of ze gingen net dicht. Dus hebben we maar een boterham op de kamer gegeten.

We gaan vanavond niet laat slapen, wan we zijn allebei behoorlijk gaar. We hebben 70 km gefietst.

zusje Henny

Gelukkig voelde John zich vandaag sterker. Als het door de EPO komt zet dat nog wel even door. Trouwens de reactie van 4 juni 12.30 uur was niet van mij. Is er nog een Henny in de vriendenkring? in ieder geval liefs van mij.

Sanny

Mooi dat John zich beter voelt!

Nico Tervoort

Je kan beter denken aan regen , dan krijg je mooi weer . Gelukken werken de spuiten goed bij John .
Goed gespoten Ankie . Toi Toi