johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 16 Dag in Augsburg

We hebben vannacht heerlijk geslapen! Geen last gehad van tram of auto’s, geen zeiltje op het bed: heerlijk! Via het hotel hebben we vanmorgen meteen een afspraak gemaakt met een huisarts in de buurt om Hb te bepalen bij John. Toen we daar kwamen werd ons verteld dat ze dat niet konden doen omdat ze de apparatuur daar niet voor hadden. Bij een tweede arts ook niet, maar die zei dat het wel in het ziekenhuis kon, vanaf 13.00 uur. Dat hebben we niet gedaan omdat dan een groot deel van onze dag weg was. We hebben de EPO injecties bij de apotheek gehaald en ik heb ze alle 4 bij John in de buik gespoten. Daarna heeft hij lekker 1,5 uur geslapen.

Begin van de middag zijn we Augsburg ingegaan. We hebben heerlijk door de stad geslenterd en hebben heel veel mooie dingen gezien. We kwamen nu ook in mooie buurtjes met markten en allemaal terrasjes: ontzettend gezellig. Er zijn veel prachtige gebouwen: o.a. het Weberhuis dat in 1913 is gesticht op de plaats van de eeuwenoude Webersgilde, de Perlachturm uit 1182 en het Rathaus met zijn prachtige Goldener Saal. Ook hele mooie fonteinen zoals de Hercules fontein en de Dombrunnen. En ook aan mooie kerken geen gebrek. We hebben de St Moris bekeken, daarna de St Ulrich en als laatste de mooie, grote Dom. Helaas waren we net binnen toen die ging sluiten. Er is natuurlijk weer veel te veel te zien voor één dag! Maar we hebben er van geproefd.

‘S middag hebben we wat gedronken bij Dean en David; ik een heerlijke dorstlessende Aperol Spritz. Ik zal al veel mensen dat mooie oranje drankje drinken, dus dat moest ik ook proberen. Het bleek een dranje te zijn bestaande uit Aperol, Secco en Soda. Toen we uitgekeken waren in de stad hebben we daar ook weer een heerlijke salade gegeten. Het was de hele middag al heel drukkend en warm ( wel 26 graden) en het druppelde al een tijdje, maar we zaten net om te gaan eten toen alle sluizen boven open gingen. Het kwam echt met bakken uit de hemel! We hebben gewacht tot het niet meer zo erg regende en zijn toen al schuilend teruggegaan naar het hotel. Maar wewaren toch nog zeiknat! John heeft het Reitsma boekje droog geföhned. Voor de komende dagen verwachten ze ook veel regen. We zullen het zien.

We hebben een heel ontspannen en mooie dag gehad. Eens kijken morgen of de EPO spuiten John vleugels geven.

Remke

Nog maar 1000 km ?

Henny

Lekker zo'n rustdagje. Ik hoop dat het weer meewerkt en dat John zijn energie terugkrijgt. Want er komen nog wat passen en bergen aan straks. Toi Toi Toi

Nico Tervoort

Gelukkig dat ook nog een beetje verpleegkundige Ben , Altijd makkelijk onderweg . en john een sterke kerel . dat gaan jullie wel weer redden samen .
En ja ook goed dat je een dagje wat rust heb gehad .
We hopen op een goede 17de dag ,dag