johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 15 Van Welden naar Augsburg

We hebben vannacht best goed geslapen, maar ik heb ook veel liggen draaien; waarschijnlijk om alles wat we vandaag willen regelen. We hebben vanochtend meteen gebeld met een ziekenhuis-apotheek in Augsburg; ik heb de situatie uitgelegd en gevraagd of ik via hun aan één spuit EPO kon komen. Dat kon niet omdat ze niet aan particulieren leveren. En geen enkel Duits ziekenhuis. Het moet allemaal via een gewone apotheek lopen. We hebben een hotel geboekt en besluiten naar Augsburg te fietsen en dan vandaag nog naar een apotheek te gaan.

Na een broodje en lauwe thee van water uit de kraan zitten we om half 11 op de route. Eerst over een mooi glad pad door een wat saai landschap, later over een steenslag pad door mooie weidse velden. Het was prachtig weer: zonnig en warm. Na 15 km hebben we ons bij een bakker in Aystetten weer eens heerlijk laten verwennen. Het was wel een heerlijk gevoel dat we niet zo ver hoefden te fietsen. Het gaf ons alle tijd. Na de bakker hebben we nog kilometers op een fietspad langs de grote weg gefietst, met af en toe een pittig klimmetje. Voor we bij Augsburg waren fietsten we door een hele grote stad: Gersthofen. Misschien een voorstad van Augsburg. Om later door Augsburg ons Ibis hotel te vinden viel ook nog niet mee. Het is een grote stad met veel auto’s, bussen, trams (en daarmee dus de vele tramrails), wandelaars en fietsers... En we hadden geen idee waar we precies wel of niet mochten rijden. Dus reden we ook maar hele stukken op de stoep. Voor mijn gevoel was het er nog drukker dan in Amsterdam! Ik had meteen het beeld voor ogen van een grote legpuzzel van Jan van Haasteren; daar rijdt, loopt, rolt en weet ik wat nog meer ook allemaal door elkaar. Maar we haalden het weer heelhuids en om 15.45 uur waren wij al bij ons hotel.

We hebben een kamertje van 13 m2. Klein dus, maar wel zo handig ingericht dat je dat gevoel niet echt hebt. Ook de badkamer is de kleinste die we tot nu toe hebben gehad, maar ook goed ingericht. Toen we al het zweet van ons hadden afgespoeld zijn we naar de apotheek bij ons in de buurt gegaan. De baas werd erbij gehaald en toen die doorhad wat de bedoeling was zei hij dat hij niet kon leveren. Op het recept stond geen handtekening! Maar er stond duidelijk op dat het recept digitaal was ondertekent door John zijn arts. Nee zo werkte dat niet in Duitsland; daar kennen ze digitale ondertekening niet. Er moest een echte handtekening onder!Na wat gepraat en gezeur van mij stelde ik voor dat hij de arts belde, om het recept te verifiëren. Het nummer stond op het recept. Dat wilde hij wel. Na een poosje kwam hij terug en was alles in orde! John moet in totaal 40 mcg per keer, en omdat de apotheek er 4 moet afnemen stelde ik voor 4 spuiten van 10 mcg te bestellen. Dat kon gelukkig en nu hoeven we dus niks weg te gooien. Morgenochtend kunnen we ze halen. Pff dat is mooi gelukt!

Ik heb maar eens wat kledinggewassen, daarna hebben we de stad nog een klein beetje verkend en een Hollandse patat gegeten (ik met zuurkool en kip er op) en nu gaan we de beentjeslekker laten rusten. We hebben 35 km gefietst.


Reacties

Reacties

Samny

Goed assertief geweest!!! Goedzo Ankie!!!

Adwin

Weer een hobbel genomen ?

Nanny

Goed gedaan! Ik geniet van jullie reis.

Marja

Mooi dat t toch te regelen viel!

Nico Tervoort

goed gedaan ! soms moet je doordrammen . nou maar hopen dat jullie zelf goed kunnen spuiten .?

maar ik hoop dat jullie reis verder goed verloopt . wij genieten ook mee hoor . succes verder .

Anja en Nico.T

Christina

Goed geregeld!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!