johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 13 van Ellwangen naar Neresheim

We hebben heerlijk geslapen, hoewel de spiralen van de matras soms wat hard waren. Na het ontzettend zoute eten van gisteren was de wc ook minder aan de orde, maar ik maak me dan wel wat zorgen om John zijn nieren. We waren mooi vroeg op: 7.30 uur. Ik ging eerst maar eens het verslag maken (had ik gisteravond beslist geen zijn meer in; te moe!) en John kon ondertussen even de boodschappen halen. Als ontbijt namen we eerst maar even een banaan. Er is geen waterkoker op de kamer, dus nemen we heet water uit de kraan mee voor koffie.

Na al het gedoe om de fietsen weer uit de kelder te halen en de fietsen op te tuigen, zaten we uiteindelijk om 10.50 uur weer op onze route. Het was prachtig zonnig weer, maar er stond een flinke wind en die hadden we tegen. John z’n benen voelden niet zo goed en dat verbeterde ook niet echt. We hadden nogal wat kleinere heuvels, en daarbij bleef hij steeds achter. Na 3,5 km hebben we eerst maar eens koffie gedronken en broodje gegeten, in de hoop dat zijn benen weer wat sterker zouden voelen.

Na nog eens 15 km besloot John eerst maar eens een dutje te doen, in de hoop dat het dan beter zou gaan. We hebben een mooi plekje opgezocht, waar hij lekker op de slaapzak in het gras zou kunnen liggen. Na het dutje nog wat cola gedronken (voor de cafeïne) en toen ging het gelukkig weer aardig goed. En dat moest ook wel want na nog een stukje fietsen en wat kleine heuvels gingen we ná de plaats Lauchheim2.6 km klimmen, 4 -7%. We fietsten daarbij naast een drukke weg.

We hadden lang daarvoor al een Slot op de berg zien staan. Ik zei (uit de grap) tegen John: “daar moeten we naartoe!”En dat bleek ook zo te zijn. We fietsten om het Slot heen. Voordat we daar waren, waren we wel verschillende keren afgestapt om weer op adem te komen. Een échte klim dus!

Maar we hebben het gehaald! En hoewel we steeds kleinere heuvels bleven houden ging het nu toch overwegend iets bergafwaarts. En we fietsten de hele dag door een prachtig landschap. Grote bossen met graffelpaden of onverharde wegen, met overal hoge vogel-kijk-hutten. De vogels kwetteren je trouwens af en toe de oren van je hoofd. Prachtige gele en witte bloemen overal, met af en toe paars erdoor. Ook veel mooie dorpjes op afstand, kletterende stroompjes en uitgestrekte mooie, groene graslanden. We hebben foto’s gemaakt, maar je kan die schoonheid gewoon niet goed vangen.

Na 28 km besloten we er maar niet een te lange dag van te maken en boekten een hotelkamer in Neresheim. Hopende dat na een wat langere rust, John z’n benen weer wat sterker voelen. Hij denkt dat als je ouder wordt je lichaam wat minder snel herstelt van een inspanning. Dat is denk ik ook wel zo, maar ruim een half jaar geleden zijn we nog naar Santiago gefietst en toen ging alles nog helemaal goed. We zullen zien hoe het gaat.

Toen we bij het (mooi uitziende) hotel kwamen was er niemand. We moesten op een soort bel drukken en kregen via de intercom een vrouw te horen. We moesten naar achter het hotel gaan en daar zouden we dan sleutel 21 of 12 vinden. Wij naar achteren, het was er een rommel van heb ik jou daar (maar of dat ook allemaal bij het hotel hoorde?) aan allerlei deuren gevoeld en gekeken of ergens sleutels lagen. Er was ook een deur met een soort bel dacht ik, maar dat bleek het licht van de buitenlamp te zijn. Niks te vinden. Wij weer naar voren met de fiets, weer bellen. Nee, we moesten bij de deur onder het balkon zijn en daar lagen sleutels op de lamp; de onze ook. Ze zou er over een uur zijn. Wij weer terug: ja hoor! Wij daarmee door de achterdeur het hotel in. Het was uitgestorven. Het leek wel een spookhotel. We hebben de fietsen ook maar gewoon binnengezet. De lift deed het niet, maar op onze 2e verdieping kon je hem wel naar boven halen, en dan beneden weer naar beneden halen. Handig voor al die tassen. De kamer is sober en erg gedateerd, maar voldoet goed. De vrouw (een aardige jonge vrouw met een klein kind) kwam later kennismaken. Er zouden nog een paar gasten komen.

We zijn weer naar de Italiaan geweest (morgen niet weer hoor John!) en gaan zo lekker uitrusten. We hebben 45 km gefietst, hetwas een zware dag maar ook weer erg mooi.

Adwin

Zet hem op he John! Hopelijk doen je benen het vandaag weer wat beter. Ziet er wel echt mooi uit hoor, die natuur ?

Sanny.

ZET UM OP JOHN! Je kunt het!!! Leuk een spookslot!!!

Nico Tervoort

Wat een verhaal weer en hele mooie Foto's Maar wat John betreft zit het hem niet mee .
John ik hoop dat je weer een beetje de oude John word want dit is ook niet prettig .
veel sterkte en goed aan jullie rust denken . jullie zijn ook geen achttien meer he ?