johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 11 van Bad Wimpfen naar Künselsau

We hebben weer heerlijk geslapen in onze rozenkamer. We konden vanochtend alle fietskleren weer schoon aantrekken, want die lieve Birgit heeft al onze kleren gewassen en gedroogd. Wat een luxe!

Om half 10 zaten bij de bakker aan de croissant en koffie. Toen weer de route opzoeken en richting Rome! Er stond een stevige wind en wij hadden hem tegen.

Het was vanochten érg koud: 12 graden, en het was heel zwaar bewolkt met echte donkere wolken. Maar de regen bleef eerst gelukkig uit. We hadden eerst ons jasje aan en toen we eenmaal fietsten ging het wel. Op een gegeven moment hebben we zelfs in ons shirt gefietst. Maar rond lunchtijd werd het dreigender en kouder. Toen het licht begon te regen hebben we nog even doorgefietst, maar we werden allebei zo koud, dat we ál onze regenkleren hebben aangetrokken; ook de overschoenen en regen handschoenen. Toen werden we gelukkig weer wat warm. In de middag kwam zelfs de zon nog door.

Het was een leuke fietstocht met afwisselende omgeving. Mooi landelijk, kleine dorpjes en redelijk veel heuvels. Tijdens de lunch kwamen we in Neuenstadt am Kocher, daar was juist een gezellig jaarfeest gaande, met de plaatselijke Harmonie en allerlei eten en drinken ( om 12 uur al veel aan het bier!) We hebben er even van meegenoten (maar wel 0%) en gezelligmet wat mensen gepraat.

We zijn ook even door Niederhall gefietst, omdat dat stadje nog erg Middeleeuws oogt. En inderdaad, bij bepaalde delen van het stadje kun je je wel even in de middeleeuwen wanen (maar dan wel zonder de drek op straat en de stank).Het Rathaus b.v. is prachtig en stamt uit 1356!

Vanmiddag een kamer geboekt in een Gasthaus in Künselsau. Een levendig stadje dat het streekcentrum is. Het is een mooie ruime kamer.Gegeten in een Aziatisch restaurantje. Maar of het nu aan mij lag, het smaakte me niet zo goed en ik ben ook heel erg moe! Het zal wel door de wind en regen komen. Vanavond maar lekker vroeg naar bed.

Vandaag 1750 m gestegen en 1747 m gedaald: de bergen komen in zicht! En 58 km gefietst.

Henny

Jullie fietsen nu wel door een mooi gebied, lees ik. Ik hoop dat het weer vandaag wat meevalt, want er wordt deze week wel regen verwacht. Jullie zijn echte toppers, hoor. Sterkte en plezier vandaag ?

Nico Tervoort

Echte door zetters zijn jullie ook . dan maar succes met stijgen en dalen dan maar en vooral goed eten !!!
De visite bleef nog even weg dus ben ik weer bij , mooie rotes en verhalen weer . en nu gaat de bel .visite

Piet

Mijn complimenten voor de mooie verslagen en foto's. Het is genieten en vanuit mijn luie stoel fiets ik met jullie mee. Het gaat niet altijd voor de wind maar dat hoort er allemaal bij. Nog een paar dagen naar de Bodensee en dan komt het werk voor de klimgeiten. Heel veel succes, genietse en blijf gezond. Liefs, Piet