johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 10 Een dagje in Bad Wimpfen

We hebben als roosjes geslapen in onze rozenkamer. Omdat de kamer nogal grillig van vorm is met ook een opstapje, en de wc op de gang is, was het vannacht wel even opletten. We zijn om 9 uur opgestaan en hebben lekker rustig aangedaan. Daarna bij de Toerist Information gevraagd naar de Pelgrimspassen, en ze waren er! We hebben er meteen een mooie stempel in gekregen. Daarna heerlijk bij Anna Blume gebrunched.

Op ons gemakje het stadje bekeken. En dat was wel de moeite waard met een mooie kerk, een kasteeltoren en de prachtigste vakmanshuizen en andere huizen. Sommigen al heel oud. Toen lekker op een terrasje in de zon een drankje genomen; dat maakte het vakantie gevoel compleet. Het was lekker warm vandaag.

Daarna heb ik eerst het verslag van gisteren gemaakt. Nog een aardig karwei want er was zoveel gebeurd.

Na het verslag hebben we onze badspullen gepakt en zijn naar een Kurhotel hier in de stad gegaan. We dachten dat er ook een sauna was, maar die was waarschijnlijk dicht. Er was wel een grote open stoomsauna en een binnen en buiten zwembad. Het water erin was warm en zout. Aan de kant van de baden was een bubbel gedeelte met een rand als een bank, waarin je kon liggen. Op zich heel lekker. Het gekke was dat toen ik uit het zwembad ging, dat heel zwaar voelde. Er zaten redelijk wat mensen in de baden, die elkaar schijnbaar ook kenden. Wel allemaal heel passieve, uitgezakte, oude mensen. Een wel wat deprimerende aanblik.

Vanavond hebben we twee nieuwe gerechten gegeten. Een huisgemaakt gerecht uit de streek: maultaschen lasagna (een lasagna met spinzie en gehakt er in) en een van oorsprong duits/oostenrijks gerecht: käses späzle (deegslierten met een kaassaus en gebakken uien er over). Allebei goed te eten.

We gaan zo lekker op bed. Vandaag geen km gefietst.

Henk en Ada

Wat grappig, we hadden elkaar vandaag in Bad Wimpfen weer tegen kunnen komen. Wij hebben er vanmiddag een uurtje rond gelopen tijdens een tussenstop. Heidelberg was prachtig, we hebben geen spijt daar langer te zijn gebleven. Wij houden morgen een rustdag en gaan maandag weer verder. Goeie reis jullie!

Adwin

Dat klinkt allemaal heerlijk ? geniet er maar van ?

Dora

Jullie hebben gelijk even een dag rust en lekker bijkomen en genieten van de omgeving.jullie hebben alweer van alles beleefd.en je maakt leuke verslagen.als ik opsta lees ik altijd eerst het verslag.!!!nu maar verder en ging pech met de fiets meer.goede reis.

Henny

Dit leest als een vakantieverhaal. Duitsland op zijn best. Leuk stadje, kuren en lekker eten. Heerlijk. Veel succes vandaag en hopelijk geen regen. Wees voorzichtig en liefs.