johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 8 van gernsheim naar Neckargemünd

Allebei de afgelopen nacht heerlijk geslapen. Het raam stond wat open, maar het lawaai van voorbijkomende boten hebben we niet gehoord. Vanochtend even met zoon Adwin en zus Ria gebeld. Gezellig! We hebben op de kamer een broodje gegeten en lekker rustig aan gedaan.

Om 10.20 uur reden we weg. Je kon merken det het Hemelsvaartdag was, want het was overal heel rustig en alle winkels waren dicht. Na 20 km zagen we een gezellige Bach & Brauhaus, (een eethuis dus), daar hebben we lekker wat genuttigd: John koffie en taart, ik koffie en salade. De koffie zag er uit alsof er voor mij al iemand koffie van had gekregen. Toen ik mijn beklag deed zei het meisje: “je krijgt een nieuwe, maar het ziet er altijd zo uit”. En dat was ook zo.

Direct daarna probeerden we een slaapplaats te regelen, maar dat was niet gemakkelijk. De eerste twee nummers waren niet in gebruik, een was vol, en eindelijk konden we dan terecht bij een B&B dat eigenlijk ook hotel restaurant is. In Neckargemünd. Gelukkig!

Na weer zo’n 20 km wilden we lunchen en zagen Ada en Henk aan een picknick-tafel zitten. Heel leuk! We hadden niet verwacht hun weer te zien.

Toen we vanochtend vertrokken was het behoorlijk fris, en zwaar bewolkt. Er stond een aardige wind en die hedden we deels van de zijkant en toch ook een groot deel tegen. In de middag kwam de zon er door, en werd het weer lekkerwarm.

We waren vandaag niet zo goed in vorm. We moesten 68 km fietsen, maar het ging veel moeizamer dan de 83 van gisteren. Misschien kwam het ook mede door de toch wel saaie omgeving. Veel graan- en maisvelden. Mooi, maar weinig inspirerend. Bijna op het eind van de tocht kwamen we door Heidelberg. Wat een gezelligheid! Parken vol met mensen die Beach volleybal deden, tennisten, lekker lunchten met elkaar.... Ik zag prachtige kastelen, kerken enz. Ada en Henk vertelden dat ze een dag in Heidelberg zouden blijven: dat begrijp ik heel goed. Helaas willen wij morgen op tijd in Bad Wimpfen zijn, anders waren we er ook graag een dagje gebleven. Wat een prachtige en interessante stad is dat. Misschien kunnen we er ooit nog eens naar toe.

We zitten nu in een jaren 80 B&B. 2e verdieping, geen lift, een douchebak op de kamer, de wc verderop in de gang. Boven een hotel/café, aan een drukke weg, maar gelukkig zitten wij aan de achterkant. Alles is wel lekker schoon. We zullen vast heerlijk slapen. We hebben hier ook lekker gegeten. Echt Duits:grote stukken vlees, veel patat en grote bak met salade. Het is niet allemaal opgegaan! Pfff

Vandaag 71 km gefietst. We gaan ons lekker opladen voor morgen!

Adwin

?

Henny

Hee, wat leuk. In Heidelberg overnachten wij altijd op weg naar Bergun in Zwitserland. We drinken daar dan ons eerste Duitse biertje en wandelen naar de oude brug. Erg gezellig. Wat goed dat jullie daar al zijn. Straks lekker slapen en morgen hopelijk weer volop energie. ?

Ria Dijksman

Fijn dat het goed gaat. Geniet er maar van . Mooi beschreven allemaal. Liefs ??

Yvonne

Leuk om te lezen. Fijne tocht ? zet ‘m op! ?

Marijke en Jan

Net even jullie blog terug gelezen. Nu we zelf door de Sierra Nevada in Andalusie trekken (met de auto) denken we vaak met veel respect aan jullie op de fiets. Zo stoer dat jullie wéér zo'n uitdaging aangegaan zijn. Liefs vanuit Acudia de Gaudix.

Cobie en Jan

No't jim dochs ynternasionaal dwaande binne kin it ek wol yn 't Frysk: hâld de sokken der yn en bliuw sûn!!