johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 7 van Bingen am Rhein naar Gernsheim

We hebben allebei heerlijk geslapen. Gisteravond dacht ik: eindelijk een dag waarin alles een beetje normaal is verlopen. Maar dat was niet zo, want toen wij in de pizzeria zaten struikelde de ober over het tasje die een man naast zijn stoel had staan. De ober had net een aantal glazen wijn en prachtige, hoge half liter glazen met bier op zijn dienblad staan. Een aantal daarvan belande op de grond en over het tasje van die man. Grappig om te zien hoe snel alles dan veranderd van rustig en chique in wanorde

We hebben een heerlijk ontbijtje gehad. Bij ons zaten twee mensen die ook op fietsvakantie waren. De vrouw liet stiekem 2 eitjes achter in haar fietsshirt verdwijnen; net zoals wij ook vaak doen. Toen ze later nog een broodje ging halen zag ik duidelijk de bobbels van de eitjes. Geinig! Zo had ik het nog nooit gezien! Toen we alles weer op de fietsen hadden hebben we een mooie stempel gehaald bij de vvv en toen op pad. We reden om 9.50 uur.

Onderweg zagen we de fietsers uit het hotel zitten: Ada en Henk. Onze leeftijd, uit Rotterdam. Ze zijn ook op weg naar Rome. We hebben even leuk gepraat; kwamen ze later nog een paar keer tegen, maar zij hebben een elektrische fiets, dus gaan ze waarschijnlijk sneller.

Vanochtend ontdekten we dat John een bout mistte uit het kliksysteem van zijn schoen. Die kan hij zo dus niet meer gebruiken. Gelukkig heeft hij nog sportschoenen bij zich. We hebben in verschillende plaatsen geprobeerd een rijwiel-winkel of sportkleding-winkel te vinden, maar dat was er niet. Uiteindelijk stopten we toevallig even bij een boerderij-achtig Spa gebeuren. Er stonden daar een aantal dezelfde fietsen: voor cliënten dacht ik. En die moeten ze natuurlijk ook onderhouden, dus dan hebben ze ook gereedschap. Er kwam toevallig een man iaanlopen en ik vroeg hem of hij daar werkte. Ja dat was zo! Ik heb hem het probleem van John zijn schoen uitgelegd en gevraagd of hij misschien kon helpen. Hij bekeek de schoen en zei dat hij zou kijken. John erachteraan. Na een poosje kwam John terug, met een gemaakte schoen! John zei: hij had maar 1 bakje met schroefjes, boutjes e.d. erin, maar toch pastte er een! Je hebt geluk of je hebt het niet!

Terwijl we daar stonden kwamen er een paar fietsers langs die we tijdens onze lunch in een dorpje steeds heen en weer hadden zien rijden; duidelijk problemen met hun GPS. We spraken ze aan en maakten kennis met Anco en Agnes. Iets jonger dan wij. Zij zijn op weg naar het Gardameer. Fietsen een heel stuk dezelfde route. We hebben een hele tijd heel leuk staan praten. Te gekke mensen, dus hopelijkzien we ze nog een keer.

In Nierstein moesten we met de boot over de Rijn. Aan de andere kant hebben we eerst maar eens een colaatje gedronken en besloten waar te gaan slapen. Omdat het fietsen zo goed ging besloten we wat langer door te fietsen zodat we vrijdag de Pelgrimspaspoorten kunnen ophalen bij de Toerist Information in Bad Wimpfen. Daar heeft Ria ze naartoe gestuurd. We hebben een prachtige, zeer grote kamer geboekt met balkon en uitzicht op de Rijn; tenminste dat dachten we. €99 zonder onbijt. Eigenlijk te duur voor ons. Maar ja, je wilt soms wat. Toen we er kwamen kregen we een kamer aan de achterkant. Dat accepteerden we niet, dus toch uitzicht op de Rijn gekregen. De kamer was niet groot en we hebben nog nooit zo’n klein doucheje gehad. 1.23 x 1.47 cm. (Opgemeten met een A4tje). Alles zat er in: douche (70x70 cm), wastafel, wc (deur moet dicht alc je wc papier wilt pakken), scheermesjes, wattentips, tissues, zeepjes, shampoo..... en echt goed onderhouden. We hadden salades, wijn en bier gehaald onderweg, en daar hebben we onder genot van het prachtige uitzicht op de Rijn, met voorbij varende boten, grote rijncruisboten, de veerboot en later de prachtige ondergaande zon, heerlijk van genoten. Eerlijk is eerlijk: het was het geld wel waard!

We hebben een prachtige dag gehad!Half-bewolkt (met prachtige wolken), zonnig, warm, fietsend door de Bovenrijnvlakte met grote graanvelden en mooie grasvlaktes. Heel veel voor de wind, met af en toe al een flinke klim in de kleinste versnelling (dat was wel even wennen)! We hebben 83 km gefietst.

Jan

Wat een mooie verhalen, ik blijf je volgen lieverd xxx

Ans

Wat goed dat jullie zover fietsen. Je verdient ern medaille! ???

Anco

En dat zonder elektrische fiets!

Klaus

wie gut, dass mit dem Schuh alles geklappt hat! Gut, dass wir noch einen Bolzen hatten.

Agnes

Respect??

Henk

Rome is top! ?

Ada

De eitjes waren heerlijk hoor ????

Hotel Gernsheim

Unsere Dusche ist 1,25 m ü.M. 1,53. deine Angaben sind also nicht korrekt. Freut mich, dass dir die Aussicht gefällt!

Mann mit Tasche

Zum Glück ist der Fleck wieder aus der Tüte. gutes Essen gibt es nicht wahr?

Touristinformation Bingen am Rhein

hier ist noch ein Schlüssel zu einer Fahrradkette. ist das vsn du?

Toerist Information in Bad Wimpfen

wir haben dir gestern leider den falschen Stempel gegeben. Morgen bekommst du kostenlos einen neuen

Frau von man mit Tassche

Irgendwie peinlich, so ein Mann, der die ganze Zeit mit einer Tasche herumläuft. zum Glück war das Essen gut ??

Mark Rutte

Heerlijk normasl zeg! Ik heb het ooit ook gefietst, maar heb daar helaas gern actieve herinnering meer asn … ?

Sybrand van Haersma Buma

Geweldig groen en duurzaam initiatief om onze mooie hoofdstad mee te promoten! #goleeuwarden

Tante Hennie

Goed bezig Ankie ?

Sudocreme Internationale

Wir lesen Ihre schönen Geschichten und würden uns gerne über einen möglichen Sponsorenvertrag für Po-Creme melden. Können Sie uns diesbezüglich kontaktieren? 06-51817010. Anna Peters, Leiterin Internationales Sponsoring.

Bindung für unterdrückte Männer

Schenkst du John genug Aufmerksamkeit? Wir kommen morgen früh zur Kontrolle vorbei...

Verein für Kinder radfahrender Eltern

Wie bleiben Sie mit Ihrem Sohn oder Ihrer Tochter in Kontakt? Weit weg und doch mit einem finanziellen Beitrag ganz nah ❤️❤️❤️

Pizzeria Leonieda

Speriamo di accogliervi presto nel nostro ristorante completamente rinnovato.

Agnes

Dag Ankie en John,
Ik had onderstaande bij de vorige dag geschreven. Dus bij deze in de herhaling:
Dat was een leuke ontmoeting vanmiddag. Ik ga jullie volgen. Als je de polarsteps app download en mij ( Agnes van Berkum) opzoekt dan zal ik jullie ook accepteren natuurlijk.
Fijne vakantie en vooral veel plezier op weg naar Rome.
Wij hadden vandaag ( woensdag 25 mei) nog een tussendoortje gevonden. Met als gevolg nog wat flinke klimmetjes en op onverharde ( mocht eigenlijk de naam paadje niet hebben) weggetjes de laatste 5 km gereden. Groetjes van Anco en Agnes

Sanny

Prachtige verhalen. Kan me zo voorstellen dat jullie wilden genieten van de Rijn. Goed toch dat je die dure kamer hebt genomen!

Corrie

Wat een mooie verhalen,Ankie schrijft mooi ik zie het allemaal voor me wat jullie zoal beleven onderweg,, iedere dag lees ik het weer. Ik wens jullie nog een fijne tocht.

Henny

Lieve Ankie en John, prachtig verhaal weer gister. Jullie reis trekt ook internationale belangstelling zie ik. Ik hoop dat dat beperkt blijft, anders krijgen jullie aan het lezen van de reacties al een dagtaak. Liefs van jullie zusje.

Monique

Wat schrijf je leuk, Ankie!
En die douche, die maten, altijd baas boven baas. Haha. Klein maar fijn.
Zet m op samen! Liefs. X

Christina

Heerlijk verhaal dit. Go buurtjes!