johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 6 van Rhens naar Bingen am Rhein

We hebben allebei redelijk geslapen. Het was een beetje een deprimerende kamer; overal zat alles dicht met luiken en vitrage. En het was buiten ook nog triest: het regende. Toen we na een kop thee en stuk oud brood om kwart voor negen weggingen, was het weer droog. John kon het sleuteltje van de fietsenketting gisteravond niet vinden; dus daar hebben we nog naar gezocht, maar nee, niet te vinden.Lekker vers brood en wat lekkers bij de bakker gehaald, nog wat foto’s van de prachtige huizen in het dorp genomen en toen op pad.

Na 5 km zagen we al dikke buien aankomen. Snel alle regenkleding aan. Na een half uur kwamen we in Boppard en toen was het ook net weer droog. Later alleen nog wat vlagen regen gehad. In Boppard hebben we ons bij een hele gezellige konditorei heerlijk laten verwennen.

We fietsten heerlijk en ook nog meest voor de wind. En de hele dag langs de Rhein. We kwamen ook langs de Loreley: een van de gevaarlijkste plaatsen in de Rijn. Hier vergingen vroeger veel schepen; volgens de legende door een schone, blonde, zingende maagd. Bij Oberwesel, een stadje met nog een stadsmuur met 16 torens, hebben het heerlijke, verse brood gegeten. Onderweg ook nog met andere fietsers gesproken; we willen altijd graag weten waar zij naartoe gaan. We zien trouwens heel veel dik bepakte fietsers.

Het was prachtig weer vanmiddag en daarom konden we de lonkende strandjes niet weerstaan en zijn we samen heerlijk gaan pootje baaien in de Rijn. Zo verfrissend! Door al die gezelligheid besloten we in Bingen een slaapplaats te vinden, en dat lukte. We zitten in een oud hotel, op de 2e verdieping. Met al de tassen 6 trappen op, gangen door.. dat merk je wel! Maar de kamer is prima en we hebben zelfs wat uitzicht op de Rijn en de wijnvelden daarboven!

Vanavond zijn we het stadje ingegaan. Niet erg bijzonder, maar de pasta en salade die we aten bij een Italiaan was Heeerlijk! Dat belooft wat als we in Italie zijn! Om ons niet iedere keer zo vol te eten hebben we nu voor het eerst een pasta en salade gedeeld. We waren nog vol! Maar ja, wij kunnen ook nooi iets laten staan; alles gaat op.

We hebben een heerlijke (fiets)dag gehad! En 57 km gefietst.

Adwin

Al weer lekker op weg zie ik :-). Ik loop meteen al weer achter met lezen. Geniet er van he!

Agnes en Anco van Berkum

Dag Ankie en John,
Dat was een leuke ontmoeting vanmiddag. Ik ga jullie volgen. Als je de polarsteps app download en mij ( Agnes van Berkum) opzoekt dan zal ik jullie ook accepteren natuurlijk.
Fijne vakantie en vooral veel plezier op weg naar Rome.
Wij hadden vandaag ( woensdag 25 mei) nog een tussendoortje gevonden. Met als gevolg nog wat flinke klimmetjes en op onverharde ( mocht eigenlijk de naam paadje niet hebben) weggetjes de laatste 5 km gereden. Groetjes van Anco en Agnes

Henny

Leuk om te lezen dat jullie doorBoppard zijn gefietst. Daar zijn wij ook een paar dagen geweest en hebben daar ook gefietst. We weten dus precieswaar jullie zijn. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Kusjes