johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 5 van Remagen naar Rhens

Gisteravond lagen we al om half 11 op bed. Allebei heerlijk geslapen, ik alleen vanwege het plastic onderlaken aardig gezweet. Volgens mij hebben ze nu overal, dus dat is accepteren. 7 uur wekker, 8 uur ontbijt; dat was heerlijk!. We proberen lichte en goede dingen te eten; dat bevalt goed.

Ik was het al weer vergeten, maar ik heb mijn kleine potje billencreme weer gevonden. Op een andere plaats dan ik het normaal leg. Ik ben heel blij!

Om 9.30 uur zaten we op de fiets. Eerst naar de VVV voor een stempel. Ze wisten daar ook waar de fietsenmaker zat. Mijn fiets schakelt niet goed, vooral de lichte versnellingen. De fietsenmaker zei dat de ketting te kort was, meer voor een mountainbike. Hij was niet zo te spreken over de constructies op onze fiets. Hij heeft er een paar schakels tussen gezet. We hadden zo de bergen echt niet over gekund. En dan te bedenken dat we de fietsen helemaal goed hebben laten nakijken en onderdelen hebben laten vervangen. Vorig jaar ook al zoiets ; we gaan een echt goedefietsenmaker zoeken.

De fietsenmaker vertelde ons ook dat er verderop een brug was weggeslagen en hoe we het beste konden rijden. Het was nog wel even zoeken, maar eigenlijk waren we er met de GPS ook wel uitgekomen. Na een omweg van ongeveer 8 km zaten we na 10 km weer aan de Rijn en op de route. Het was ondertussen wel bijna 12 uur!

Ria heeft vandaag de vergeten Pelgrimskaarten voor ons op de bus gedaan. We mogen ze ophalen bij de Tourist information in Bad Wimpfen. Dat is over 4 tot 5 dagen. Kijken of ze er dan liggen.

We hebben erg veel geluk met het weer deze keer. Iedere keer wordt er wat regen voorspeld, maar bij ons valt er niets. Vandaag waren we net bij het hotel toen de hemel openbarstte, maar naeen uurtje was het weer prachtig. We hadden vandaag wel stevige wind en de hele weg tegen. Dat was wel even zweten.

Tijdens de lunch hebben we een hotel in Rhens geboekt. Eenvoudig, maar schoon. Prima dus. Vanavond hebben we bij de pizzeria ( een nep one met een Pool er in) spaghetti met salade gegeten. Goede kost voor morgen.

Vanochtend gingen de benen van John niet zo goed. We hebben het maar wat rustig aan gedaan, ook deels vanwege de sterke tegenwind. Gelukkig was het na de lunch weer een stuk beter.

Vandaag hebben we eigenlijk de hele dag (soms met wat afstand) langs de Rijngereden. Daarbij kwamen we ook langs Koblenz. Zo leuk, want daar zijn we op onze terugreis van Praag (in 2018) ook langsgekomen. Een deel van de route die we nu doen hebben we dus in 2018 andersom gereden; we herkenden heel veel niet. Gek is dat. Het is wel een mooie omgeving.

Vandaag eigenlijk een korte fietsdag gehad, maar toch nog 64 km gereden.

Reacties

Reacties

Janke

Ik vind jullie geweldig!!
Leuk om te lezen...

Sanny

Sterkte John met de benen!

Ben en Marja

Leuk om jullie verhalen weer te lezen! @John (van Ben): houd vol, je bent n Monincx!

Nanny

Wel wat laat, naar het lukte mij niet om de site te openen. Nu wel en ik lees de verslagen met veel plezier. Ik wist niet dat jullie ook in 2018 naar Praag zijn geweest. Volgens mij was dat in 2019!
Succes verder en toy toy toy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!