johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 3 Van Heinsberg naar Euskirchen

We lagen al om 22.30 uur in bed. Ik: Heerlijk geslapen. John moest om 4 uur plassen maar het wou niet; lag daardoor een half uur te piekeren. Het catheteriseren gaat trouwens heel goed; maar (misschien daardoor) kan hij overdag bijna niet plassen. Hopelijk blijft het goed gaan.

Om 6.30 uur stond de wekker, om 7.30 aan het ontbijt, maar het was toch al 9.50 uur dat we weer op de route zaten. Wel al boodschappen gehaald. In Duitsland zijn de meeste winkels zaterdagmiddag en zondag dicht. We zitten waarschijnlijk nog teveel in de vakantie modus; dat moet nog even veranderen.

Het fietsen ging heerlijk! Wat voor de wind en zijwind. ( net als de “altijd voor de windfiets dus). Na 32 km , om 11.50 uur lekker gelunched bij een picknicktafel. In Düren was een groot stadsfeest in een park; er waren wel 20 heel leuke activiteiten voor kinderen. Erg gezellig. We hebben er even wat gegeten en gedronken.

Het landschap was eigenlijk de hele dag heel mooi (veel graan- en maisvelden) maar wat dorpjes betreft ook wat saai.

Even verderop ontmoetten we Ralph, een Duitser van 65 jaar die op zijn fiets ook overal naartoe gaat. Dit keer ook naar Rome. We hebben 20 km samen gefietst. En ook ontmoetten we een ouder echtpaar die vanuit Rome naar Nederland fietsten. Hun dochter had hun naar Rome gebracht, omdat zij in die tijd de auto wilde lenen.Leuke ontmoetingen!

Na ongeveer 50 km fietsen wilden we een slaapplaats regelen, maar dat lukte niet erg. Daarombesloten we naar Euskirchen te fietsen, een grotere plaats met veel hotels, 42 km verderop. Dat hebben we gedaan, en om 19.00 uur zaten wij heerlijk in een hotelletje. Kleine kamer en badkamer, maar alles is er en het is heerlijk schoon.

In het centrum heerlijk asperges gegeten in een Balkan restaurant. Stom, maar bij het afrekenen zagen we dat we onze portemonnaie waren vergeten. John is hem gaan halen.

We hebben een heerlijke fietsdag gehad, en weer 92 km richting Rome gekomen.

Henny

Zo, dat ging voorspoedig vandaag. 92km!!! Geweldig. En eens wat anders op het bord dan schnitzel. Slaap lekker straks en morgen weer succes.

Sanny

92 Kilometer. Dat is heel wat!!! Heb net ingeschreven voor de mail dus ik volg jullie nu! Een mooie volgende dag toegewenst!!!

Christina

Zo! Flinke afstand zeg! Wat fijn, dat geeft de fietser moed! ?