johnenankienaarrome.reismee.nl

Dag 1 van Goutum naar Roermond

Vannacht heel slecht geslapen en heel veel gedroomd. Maar gelukkig ging alles vanochtend heel goed. Zoon Adwin belde al v贸贸r half acht om ons nogmaals succes te wensen; nou dat is toch erg lief! Om even over tien uur zaten we op de fiets. Buurvrouw Christien nog even dagzeggen, andere buren ook nog snel, en toen lekker koffie drinken bij zus Ria. Heel gezellig nog even! De vergeten reservesleutels voor de fiets nog snel even halen en toen op naar het station, waar we 11.47 uur met de trein vertrokken.

We hadden wel even goed bedacht hoe we zo snel mogelijk in en uit de trein moesten komen, en dat ging wonderwel goed. De meeste mensen wachtten gelukkig met instappen tot wij klaar waren. Onderweg regende en onweerde het behoorlijk(het was code oranje in bepaalde delen van Nederland), maar toen we in Roermond aankwamen brak de zon door. Voorteken? Er waren vanwege het weer een paar treinen uitgevallen, maar toch waren we nog v贸贸r 4 uur in Roermond.

Omdat we pas na 17.00 uur bij onze slaapplaats mochten komen, hebben we in een leuk cafe de GPS nog eens goed bestudeerd en uitgeprobeerd(John met appelcake); perfect allemaal! We weten nu al precies welke routes we morgen moeten hebben. We slapen bij een gezellige dame van Vrienden op de Fiets; eerst even leuk kennisgemaakt.

Toen Roermond in. We hebben heerlijk gegeten bij restaurant Opsjtap. Allemaal gerechtjes die we gingen delen. Heerlijk, heerlijk! We waren dan ook propvol toen we klaar waren; wat een heerlijk begin van onze tocht. Ook heel gezellig gepraat met een stel dat naast ons zat. Ze wonen nota bene dichtbij Leeuwarden. De man gaat met een groep fietsers 3x achter elkaar de Montventoux beklimmen, voor een goed doel.

Daarna hebben we nog lekker door Roermond gewandeld. Zagen de Sint-christoffelkathedraal met zijn gouden beschermheilige Sint-Christoffel op de spits, en het prachtige stadhuis met allemaal beelden op de toren. Wemoeten morgen onze eerste Pelgrimstempel zien te bemachtigen op onze Pelgrimskaart!

Nu zo naar bed, want we willen morgen vroeg op de fiets. Na ongeveer 13.00 uur morgen kan het weer behoorlijk slecht worden; misschien zelfsmet een tornado zeggen ze. We willen dus vroeg een hotelletje boeken.

We zijn er klaar voor!

Dora

De start is dus goed.ziet er gezellig uit.gelukkig hebben jullie geen last gehad van het weer.hopelijk ontlopen jullie het vandaag ook.nogmaals heel veel succes.ik vind het allemaal heel knap en stoer.

Marc uit Belgi毛

Leuk begin van de tocht. Veel succes. Ik volg jullie omdat dit bij mij ook op mijn Bucket list staat.
Kan je me eens de naam/adres van jullie verblijf in Roermond geven waarvoor dank.